الثلاثاء، 10 أبريل 2012

Tips for writing an effective CV طريقه عمل السيره الذاتيه c.v (بالعربي والانجليزي )


بسم الله الرحمن الرحيم 







السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Tips for writing an effective CV 



Tips for writing an effective CV طريقه عمل السيره الذاتيه c.v (بالعربي والانجليزي ) Tips for writing an effective CV طريقه عمل السيره الذاتيه c.v (بالعربي والانجليزي )Tips for writing an effective CV طريقه عمل السيره الذاتيه c.v (بالعربي والانجليزي ) 
Looking for a new job in a competitive market is never an easy task and making the right first impression is vital. You may not realise that an interview is actually your second chance to impress; the first is your CV. 

Here are some easy do’s and don’ts to bear in mind when writing a CV:
  • DO write your CV with a specific position in mind and make it relevant to the job you are applying for.
  • DO format your CV according to the standards of the region you are looking to work in. In the Middle East 2-3 pages is more than enough. Keep the details clear and concise.
  • DON’T use fussy fonts, or different font/header types. Use business-orientated language and keep it clean and clear from a visual perspective.
  • DO list your work history or work experience in chronological order, starting with the most recent first.
  • DO categorise your role and responsibilities (where you have them) separately from your achievements.
  • DO highlight commonalities between the job or course you are currently involved in and the position you are applying for. This is especially important if you want to move into a different area or speciality.
  • DO ensure that every piece of information you include helps demonstrate that you are the most qualified person for this position. If it doesn’t add weight to this specific role, leave it out.
  • DON’T exaggerate your qualifications, experience or salary level. If you are found out, this could destroy your chances completely.
  • DO highlight your accomplishments. This helps the prospective employer see you have a proven track record.
  • DON’T use ‘I’, ‘me’ ‘my’ or ‘mine’ where possible. Try to keep the CV in the third person.
And most importantly, DO make sure you run a spelling and grammar check. Poor spelling and grammar in a CV indicates sloppiness and a lack of attention to detail.








السلام عليكم ورحمة الله
اتمنى انكم تستفيدون من هذي الخدمه المتواضعه



نصيحــــــــــــــــــة من ذهب: عند التقديم لآي وظيفــــــــــــــــــــة يستحسن تقديمها عــربي وأنجليــزي (لاتتهــــــــــاون في الانجليزي نهــــــــــــــــائي صدقني بتكون سبب في توظيفك.. من بعد الله سبحانه ..)



انت تعلم وتعلمين ان من أهم اسبــــــــــاب حصولك على الوظيفه طريقتــك في كتابة السيرة الذاتيــة..

1/يجــب أن تتحــــــرى الصدق فيها
2/يجــب أن تنتبــه للأخطــاء الأملائيــة
3/ تطبقهـــــــــا حرفيآ وبالنصايح إلي اقولهــا ..اتفقنــــــــا

4/ النصــــــــــــــــايح ماراح اكررها بالكتابه عربي وانجليزي


..رجاءً تتبــع النصايح في كلتا الحالتين


5/يجــــــــــــــب كتابة السيرة الذاتيه كما هو موضــح وبالترتيب اوووووكي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ




LET'S GO




السيــــــــــــــــرة الذاتيــــــــــــــــــة (عربي)


السيـــــــــــرة الذاتيـــــــــــــة

المعلــــومات الشخصيــــة:
الإسم
الحالة الإجتماعية
الجنسية
تاريخ ومكان الميلاد : يفضــل كتابة الميلاد هجري وميلادي
العنوان: مثــلآ تكتب الرياض / العليا
ويحتـــــــوي العنوان أيضآ على ارقام الاتصال فيك من (جوال ,بيت,إيميل..)
جوال :
منزل:
ص.ب :
E.MAIL:

ملاحظـــة: يستحســــــــن وضع خط فاصل بين كل فقره عن كتابة السيرة الذاتيه 
السجـــل التعليمــي او المؤهلات العلمية


*يفضــــــل كتابة مؤهلاتك العلميه من آخر شهادة إلى اول شهادة مثــلآ(1/حاسب إلي 2/ثانوية عامة)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الخبـــــرة

*الخبــــــــــــــرة نقطة جدآ مهمه للذكر ..إذا ما كان عندك خبرة لاتكتب هذي الفقرة نهايئ وانتبه تكتبها ..وتكتب لايوجد

ألغـــي الفقره اذا ماعندك خبرة..

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الـــدورات:

*يفضــــــــــل كتابة الدورات التدريبه من الاحدث إلى الاقدم..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

المهــــارات:


*هـــــــذي نقطة جدآ مهمه هي الي بتساعدك في حصولك على الوظيفه كثر مدح في نفسك بس هــــاه لاتكثر بهارات بعدين تتوهق
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الهوايـــــات:

*هـــــــذي نقطة جدآ مهمه هي الي بتساعدك في حصولك على الوظيفه كثر مدح في نفسك بس هــــاه لاتكثر بهارات بعدين تتوهق
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الهدف:
*يجـــــــــــــب ان تذكر طموحك الوظيفي في الرغبه للوصول الى القمه والتطوير الوظيفي العملي والعلمي..ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــ
المعرفين :

*هــــــــــــــــــــذي نقطة جدآ مهمــه(المعرفين هم اشخاص تثق فيهم ..اذا دقو عليهم العمل الي يبون يوظفونك يسألون عنك وعن مصداقيتك بالوظيفه..)
اكتب الاسم......... و رقم الجول..........
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ





السيــــــــــــــــــــــرة الذاتية بالانجليزي


Curriculum Vitae

Personal information
Name: الاسم Address: Mobile / العنوان Home /
E.MAIL:
Place and date of Birth: مكان وترايخ الميلاد
Place of Residence: Saudi Arabia / مكان الاقامه
Nationality: Saudi الجنسية
Social status: Single الحالة الاجتماعية
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Academic Background المؤهلات العلمية
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Work Experience: الخبرة

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Training Course الدورات التدريبية
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

The Hoppies and skill: المهارت والهوايات

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
The Goals: الهدف

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق